Home > Nauka > Kako produžiti život?

Kako produžiti život?

January 25th, 2013

Kako produziti zivotIzložba Glasam za nauku, o deset otvorenih pitanja savremene nauke, završava se tribinom „Kako produžiti život?“, koja se održava u sredu, 30. januara, u 18 časova, u okviru programa Naučnog kluba CPN-a posvećenog temi koja je među posetiocima izazvala najviše pažnje.

Tokom izložbe Glasam za nauku, koju je CPN postavio u Galeriji nauke i tehnike SANU od 15. do 30. januara, posetioci su birali najzanimljivije nerešeno pitanje nauke. Do sada je glasalo više od 12.000 ljudi, a ubedljiva većina se opredelila za temu „Kako produžiti život“, za koju je glasalo oko 3000 posetilaca. Pored ove, veliko interesovanje su izazvale i teme „Kako mozak misli?“ i „Od čega je nastao život?“.

Inspipisana listom nerešenih naučnih misterija engleskog naučnog pisca Filipa Bola, izložba predstavlja deset otvorenih tema koje će u budućnosti promeniti svakodnevicu ljudi. Cilj tribine koja se održava u sredu, 31. januara, u 18 časova, u Galeriji nauke i tehnike SANU, svakako nije da se dobije konačan odgovor na oduvek intrigantno pitanje o mogućnosti produženja ljudskog života, ali će ova tema biti osvetljena iz raznih uglova. Učesnici su ugledni i uspešni naučnici mlađe generacije iz Srbije koji se bave ne samo medicinom, nego i drugim oblastima nauke, od astronomije do humanistike:

• Prof. dr Milan M. Ćirković,  naučni savetnik Astronomske opservatorije u Beogradu, vanredni profesor Fizičkog fakulteta u Novom Sadu, istraživač-saradnik Instituta za budućnost čovečanstva pri Filozofskom fakultetu Oksfordskog Univerziteta
  • Dr Aleksandar Bogojević, viši naučni saradnik Instituta za fiziku u Beogradu
  • Prof. dr Radoslav Pušić, profesor na Katedri za orijentalistiku Filološkog fakulteta u Beogradu i direktor Instituta Konfučije
  • Dr Vladimir Živković, patolog na Medicinskom fakučtetu u Beogradu
  • Dr Mirko Đorđević, evolutivni biolog

Na tribini će se, uz analizu samih rezultata glasanja, posebno govoriti o uticaju koji medicina ima na produženje životnog veka danas, o antioksidansima, genima, evoluciji, drugim vrstama života, od veštačkog do vanzemaljskog, o ulozi i značaju teme produženja života u istoriji nauke, o njegovim efektima na kulturu i ljudsku misao. Uz to, sagovornici će temu osvetliti iz ugla pojedinca – šta da čini i kako da se prema njoj postavi u svom životu, kao i iz ugla nauke – na koji način se ove teme obrađuju u naučnom kontekstu.

Nakon ove tribine, posetioci izložbe u Galeriji nauke i tehnike SANU će dan kasnije, 31. januara, moći da učestvuju i u programu Science Online 2013, povodom kog Centar za promociju nauke organizuje prvi Watch Party u Beogradu.

Autor: Svet nauke

Najnovije vesti iz sveta nauke, najave događaja na Zemlji i u svemiru. Tekstovi potpisani kao "Svet nauke" preuzeti su sa drugih sajtova, iz saopštenja za medije ili je autor nepoznat.

Categories: Nauka