Slika dana Archive

Galileo Galilej

Na današnji dan, 15. februara 1564. godine rođen je italijanski astronom, fizičar, matematičar i filozof, Galileo Galilej, verovatno najvažniji čovek u istoriji fizike i astronomije, a možda i nauke uopšte. Nekoliko vekova nakon Aristotela (384. – 322. god. p.n.e), tj. sve do XVII veka ...Read More

Bendžamin Frenklin (1706 – 1790)

Na današnji dan, 17. januara, 1706. godine, u Bostonu (Masačusets, SAD), rođen je Benžamin Frenklin (Benjamin Franklin), američki naučnik i političar, borac za ljudska prava, učesnik u Američkom ratu za nezavisnost, jedan od tvoraca „Deklaracije o nezavisnosti“ i američkog Ustava, pisac, štampar i pronalazač. ...Read More

Meteorit sa Marsa ALH84001

Najpoznatiji meteorit sa Marsa otkriven je 27. decembra 1984. godine na Antarktiku. Ovaj meteorit nosi oznaku ALH84001 i otkriven je u oblasti Allan Hills, grupi brda na Antarktiku. Pronašao ga tim lovaca na meteorite iz Amerike koji je radio u okviru nacionalnog programa ANSMET ...Read More

Irena Žolio Kiri

Na današnji dan 12. septembra 1897. godine, rođena je Irena Žolio Kiri, naučnica, koja je ostavila značajne tragove u proučavanju nuklearne fizike. Rođena je u Parizu kao ćerka Marije i Pjera Kiri. Studirala je na Sorboni, ali njene studije bile su prekinute Prvim svetskim ...Read More

Gutenbergova štamparska revolucija

Do pronalaska Johana Gutenberga književnost je bila dostupna samo malom broju ljudi. Čak možemo reći da je njegov izum pozitivno uticao i na razvoj književnosti jer je omogućio da se pisana reč brzo proširi po celom svetu, tj. da književnost postane prisutnija u svakodnevnom ...Read More

Sputnjik 2 i Lajka

Na današnji dan, 14. aprila 1958. godine, Sputnjik 2 je sagoreo u atmosferi nakon 162 dana provedenih na orbiti. Sputnjik 2 je lansiran 3. novembra 1957. godine na raketi ICBM R-7 (sličan model rakete kao ona kojom je lansiran Sputnjik 1). Bio je to ...Read More

Juri Gagarin – 60 godina od prvog leta u svemir

Pre tačno 60 godina, 12. aprila 1961. godine oko 9 sati po Moskovskom vremenu, raketa Vostok 1 poletela je ka svemiru. U raketi je sedeo Juri Gagarin koji je nekoliko minuta kasnije postao prvi čovek u svemiru. Po prvi put u istoriji čovek je savladao gravitaciju “kolevke” Zemlje i krenuo ...Read More

Spejs šatl Kolumbija

Današnji dan 1. februar označava kraj “najtužnije” nedelje u istoriji NASA. Ova nedelja počinje danom kada s stradala sva tri člana posade Apola 1‚ 27. januara 1967. godine, dan kasnije, 28. januara, ali 1986. godine eksplodirao je šatl Čelendžer, pri čemu je stradalo svih ...Read More

Lajka, prvo živo biće u svemiru

Na današnji dan 3. novembra 1957. godine lansiran je Sputnjik 2. Sputnjik 2 na orbitu oko Zemlje ponela je raketa ICBM R-7 (sličan model rakete kao ona kojom je lansiran Sputnjik 1). Bio je to satelit mase 508 kg i sfernog oblika, prečnika oko ...Read More