Na današnji dan otkriven je...

Na današnji dan, 18. avgusta 1877. godine, američki astronom Asaf Hol (Asaph Hall) objavio je okriće dva Marsova prirodna satelita Fobosa (Φόβος – strah) i Dejmos (Δείμος – užas). U vreme velike opozicije Marsa (kad je ova planeta istovremeno u perihelu i opoziciji), radio je u ...Read More

Prirodnim tempom (21. epizoda)

“Ako pčele izumru, naša civilizacija će nestati četiri godine kasnije”. Koliko je ova tvrdnja o našoj današnjoj vrsti nedelje, Apis melifera, zapravo istinita? Kako matica kontroliše pčele radilice, koliko je teško baviti se pčelarstvom, kako prepoznati kvalitetan med razjasnio nam naš današnji gost sa više aspekata. ...Read More

Debian GNU\Linux – 25 godina kasnije

Na današnji dan, pre tačno 25 godina, Ian Murdock objavio je prvu verziju Debian GNU\Linux-a, verovatno jednog od najstabilnijih operativnih sistema na PC računarima. Debian Linux ver. 0.01 objavljen je 15. septembra 1993, a prva stabilna (stable) verzija ove distribucije 1996. godine. Debian stable ...Read More

Prirodnim tempom (20. epizoda)

Proslavili smo naše uspešno dvadeseto emitovanje emisije Prirodnim tempom na Super radiju izuzetno informativnom emisijom! Tim povodom obe kourednice su se sastale u studiju da vas provedu kroz prethodna emitovanja i najzanimljivije događaje iz sveta biologije! Predstavili smo prvi teren biološkog društva „Dr Sava ...Read More

Prva fotografija Zemlje iz svemira

Prva fotografija Zemlje iz orbite Copyright: NASA Ova crno-bela fotografija, koja liči na totalni promašaj predstavlja jednu od najznačajnijih fotografija u istoriji istraživanja svemira 🙂 Snimljena je pre 59 godine, tj. 14. avgusta 1959, i na njoj je prvi snimak Zemlje iz orbite u ...Read More

Prirodnim tempom (19. epizoda)

Odakle dolazimo? Ko smo? Kuda idemo? Pitanja su stara koliko i ljudska percepcija sebe, a svako vreme donosi svoje odgovore… Neke od njih ponudiće nam prof. dr Dragan Gajić koji je, izmedju svega ostalog navedenog u njegovoj bogatoj biografiji, predsednik astronomskog društva “Alfa” i redovni profesor na Departmanu ...Read More

Ervin Šredinger i najpoznatija mačka

Na današnji dan, 12. avgusta 1887. godine, rođen je Ervin Šredinger jedan od najznačajnijih fizičara i osnivača kvantne mehanike. Rođen je u Beču, kao sin jedinac u porodici dobro obrazovanih roditelja. Obrazovanje je počeo u kući, gde je do 11. godine učio od svog ...Read More

Prirodnim tempom (18. epizoda)

A sada malo egzotike! Ovonedeljnu epizodu emisije “Prirodnim tempom” posvetili smo  jednom od najsmelijih, a neki bi rekli i najčudnijih, hobija među ljubiteljima prirode: teraristici. Ukoliko ste pasionirani terarista ili pak početnik, možete mnogo toga zanimljivog čuti u ovom emitovanju: od neverovatnih činjenica o ...Read More

Stižu zvezde “padalice” –...

Svake vedre noći, ako odete negde daleko od svetla grada i ako ste dovoljno strpljivi možete da vidite nekoliko meteora svakog sata. Meteori, ili zvezde “padalice”, kako su u narodu poznate, najčešće nastaju kad sitne čestice (meteoroidi), veličine zrna peska, uleću u atmosferu naše ...Read More