Algol

ß Per, HD 19356, SAO 38592 Verovatno najpoznatija promenljiva zvezda je Algol. Ova zvezda se nalazi u sazvežđu Perseja (β Persei) i najčešće je vidimo kao zvezdu druge magnitude. Ime Algol potiče od arapske reči koja u prevodu znači “glava demona”. Bez obzira na ...Read More

Antares

Jedan vrlo sjajan “biser” u letnjem Mlečnom putu, Antares, nalazi se u jednog od velikih sazvežđa – Škorpija (Scorpius), jednog od malobrojnih sazvežđa koja stvarno izgledom opravdavaju svoje ime. Antares, koji predstavlja srce Škorpije ima istu crvenu boju kao planeta Mars. Iz tog razloga, ...Read More

Betelgeuse

Betelgez je vrlo sjajna zvezda koja sija žuto-narandžastim sjajem na desnom ramenu Oriona. Ime ove zvezde je arapskog porekla i znači “ruka džina”. Ova zvezda je, kao i mnoge druge zvezde iz sazvežđa Orinon, verovatno nastala pre nekoliko miliona godina iz molekularnog oblaka gasa ...Read More

Kapela

Ranih zimskih noći na srednjim geografskim širinama severne hemisfere Kapela se nalazi gotovo tačno iznad naših glava. Ovo je jedna od tri najsjajnije zvezde severnog neba, druge dve su Arkturus (proleće) i Vega (leto). Sve tri su približnog sjaja. Arkturus – hladan i narandžast, ...Read More

Kastor

Kastor je u klasičnoj mitologiji poznat kao smrtni blizanac Poluksa. Sjajne zvezde ova dva ratnika lako su uočljiva u sazvežđu Blizanci. Bez obzira što je sjaj Kastora manji od Poluksa on je ipak označen kao  Gemini, a Poluks kao  Gemini. Kastorova mitološka ...Read More

Rigel

Rigel je još jedna vrlo sjajna zvezda u sazvežđu Orion. Ime potiče iz arapskog jezika i znači “leva noga đžina”. To je velika, bela supergigantska zvezda spektralne klase B8 Ia. Površinska temperatura ove zvezde iznosi oko 10000 K, a energija koju ona emituje je ...Read More