Slika dana Archive

Irena Žolio Kiri

Na današnji dan 12. septembra 1897. godine, rođena je Irena Žolio Kiri, naučnica, koja je ostavila značajne tragove u proučavanju nuklearne fizike. Rođena je u Parizu kao ćerka Marije i Pjera Kiri. Studirala je na Sorboni, ali njene studije bile su prekinute Prvim svetskim ...Read More

Gutenbergova štamparska revolucija

Do pronalaska Johana Gutenberga književnost je bila dostupna samo malom broju ljudi. Čak možemo reći da je njegov izum pozitivno uticao i na razvoj književnosti jer je omogućio da se pisana reč brzo proširi po celom svetu, tj. da književnost postane prisutnija u svakodnevnom ...Read More

Sputnjik 2 i Lajka

Na današnji dan, 14. aprila 1958. godine, Sputnjik 2 je sagoreo u atmosferi nakon 162 dana provedenih na orbiti. Sputnjik 2 je lansiran 3. novembra 1957. godine na raketi ICBM R-7 (sličan model rakete kao ona kojom je lansiran Sputnjik 1). Bio je to ...Read More

Juri Gagarin – 60 godina od prvog leta u svemir

Pre tačno 60 godina, 12. aprila 1961. godine oko 9 sati po Moskovskom vremenu, raketa Vostok 1 poletela je ka svemiru. U raketi je sedeo Juri Gagarin koji je nekoliko minuta kasnije postao prvi čovek u svemiru. Po prvi put u istoriji čovek je savladao gravitaciju “kolevke” Zemlje i krenuo ...Read More

Spejs šatl Kolumbija

Današnji dan 1. februar označava kraj “najtužnije” nedelje u istoriji NASA. Ova nedelja počinje danom kada s stradala sva tri člana posade Apola 1‚ 27. januara 1967. godine, dan kasnije, 28. januara, ali 1986. godine eksplodirao je šatl Čelendžer, pri čemu je stradalo svih ...Read More

Lajka, prvo živo biće u svemiru

Na današnji dan 3. novembra 1957. godine lansiran je Sputnjik 2. Sputnjik 2 na orbitu oko Zemlje ponela je raketa ICBM R-7 (sličan model rakete kao ona kojom je lansiran Sputnjik 1). Bio je to satelit mase 508 kg i sfernog oblika, prečnika oko ...Read More

Sputnjik 1 – početak kosmičke ere

Na današnji dan 4. oktobra 1957. godine lansiran je prvi veštački satelit – Sputnjik 1. Ovaj satelit lansirao je SSSR sa kosmodroma Bajknour (u današnjem Kazahstanu). Raketa nosač P-7 poletela je u 19:28 h (po griniču) noseći malu aluminijumsku kuglu mase 83,6 kg i ...Read More

Ajnštajn, Hoking i broj π

Postoje oni datume za koje čovek ne može da izdvoji najvažniji događaj koji se tada dogodio ili zbog čega je taj datum značajan. Jedan takav datum je 14. mart. U javnosti često naziva dan broja 3.141592653589793238, poznatiji kao dan broja π (pi) ovaj dan ...Read More

Žene u nauci

Danas je 8. mart, jedan od onih dana kad cvećare i “gift šopovi” prodaju i ono što je teško prodati. Nažalost, u gomili cveća i različitih poklona gotovo da je i nestao prvai značaj 8. marta – međunarodnog dan žena, kojim se obeležavaju ekonomska, ...Read More