Slika dana Archive

Juri Gagarin – 60 godina od prvog leta u svemir

Pre tačno 60 godina, 12. aprila 1961. godine oko 9 sati po Moskovskom vremenu, raketa Vostok 1 poletela je ka svemiru. U raketi je sedeo Juri Gagarin koji je nekoliko minuta kasnije postao prvi čovek u svemiru. Po prvi put u istoriji čovek je savladao gravitaciju “kolevke” Zemlje i krenuo ...Read More

Spejs šatl Kolumbija

Današnji dan 1. februar označava kraj “najtužnije” nedelje u istoriji NASA. Ova nedelja počinje danom kada s stradala sva tri člana posade Apola 1‚ 27. januara 1967. godine, dan kasnije, 28. januara, ali 1986. godine eksplodirao je šatl Čelendžer, pri čemu je stradalo svih ...Read More

Lajka, prvo živo biće u svemiru

Na današnji dan 3. novembra 1957. godine lansiran je Sputnjik 2. Sputnjik 2 na orbitu oko Zemlje ponela je raketa ICBM R-7 (sličan model rakete kao ona kojom je lansiran Sputnjik 1). Bio je to satelit mase 508 kg i sfernog oblika, prečnika oko ...Read More

Sputnjik 1 – početak kosmičke ere

Na današnji dan 4. oktobra 1957. godine lansiran je prvi veštački satelit – Sputnjik 1. Ovaj satelit lansirao je SSSR sa kosmodroma Bajknour (u današnjem Kazahstanu). Raketa nosač P-7 poletela je u 19:28 h (po griniču) noseći malu aluminijumsku kuglu mase 83,6 kg i ...Read More

Ajnštajn, Hoking i broj π

Postoje oni datume za koje čovek ne može da izdvoji najvažniji događaj koji se tada dogodio ili zbog čega je taj datum značajan. Jedan takav datum je 14. mart. U javnosti često naziva dan broja 3.141592653589793238, poznatiji kao dan broja π (pi) ovaj dan ...Read More

Žene u nauci

Danas je 8. mart, jedan od onih dana kad cvećare i “gift šopovi” prodaju i ono što je teško prodati. Nažalost, u gomili cveća i različitih poklona gotovo da je i nestao prvai značaj 8. marta – međunarodnog dan žena, kojim se obeležavaju ekonomska, ...Read More

Međunarodni dan žena – 8. mart

Međunarodni dan žena koji se obeležava 8. marta svake godine predstavlja praznik kojim se slave ekonomska, politička i društvena dostignuća pripadnica ženskog pola. Razlog zbog koga se ženska prava ističu izvan uobičajnog koncepta ljudskih prava je taj što su žene kroz istoriju, a delom ...Read More

Galileo Galilej

Na današnji dan, 15. februara 1564. godine rođen je italijanski astronom, fizičar, matematičar i filozof, Galileo Galilej, verovatno najvažniji čovek u istoriji fizike i astronomije, a možda i nauke uopšte. Nekoliko vekova nakon Aristotela (384. – 322. god. p.n.e), tj. sve do XVII veka ...Read More

30 godina “Plave tačke u beskraju” i “Porodičnog portreta”

Šta mislite šta je ovo na slici? Ne znate? …   Ova svetla tačka je Zemlja, naša planeta. Generacije ljudi, hiljadama godina žive na toj svetloj tački, sve što ste ikada… nalazi se na njoj… A fotografije je samo deo, možemo reći najvećeg “porodičnog portreta” u istoriji civilizacije. Ovu fotografiju, koja je nazvana “Plava tačka ...Read More